januari 26, 2011

LITE ARG PÅ RÖKANDE GRAVIDA KVINNOR!

Här och var ser jag gravida som går med sina jättemagar och samtidigt blossar på en cigarett och det gör mig så förbannad! Ni är egoistiska och jäkligt korkade som inte slutar röka när ni vet att ni bär på ett barn. Ett barn som får i sig dubbelt så mycket som er av alla farliga ämnen som en cigarett innehåller. Korkat är det ja!

Påståenden som "Jag kan inte sluta för att det är så svårt" är dessutom bara skitsnack! Är man kapabel till att tänka på någon annan än sig själva och sin ovana i första hand så är det inte ett dugg svårt att sluta. Och även om det ÄR jobbigt så klarar man av det. De som inte gör det saknar enligt mig det viktigaste en mor bär på, ett mammahjärta.

Åh, jag blir så arg för att det är så fel! Det är så fel att barn som ska vara så rena varje dag ofrivilligt föds med ett nikotinberoende. Det är så fel att det första de ska känna när de föds är ett abstinensbesvär. FEL är det!
Så är ni rökande, gravida kvinnor så borde ni skämmas. Och hör sen.

11 kommentarer:

  1. Jag håller så med dig, jag blir så arg och ledsen. Kan man inte offra cigaretterna ska man inte ha barn heller.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig till fullo!
    Att röka när man är gravid är nog bland det dummaste man kan göra, sååååå fel!!

    Idioti kallar jag det!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med !! Helt vansinnigt !

    SvaraRadera
  4. Haha ja den var riktigt rolig. Lättsam och rolig :)

    SvaraRadera
  5. Det är inte svårt att sluta röka... bara man vill.
    Jag tvärslutade... slängde mina sista cigaretter och har inte rökt igen sen dess. Och det var över 3 år sen...
    Kan man inte göra den uppoffringen så borde man inte ha barn.
    Förstår mig inte heller på föräldrar som går och röker rakt ner i barnvagnen... :S

    SvaraRadera
  6. Det är en super bra salva! Vad använder du för salva till Liam? :)

    Inotyol:
    "Salva mot irriterad hud
    Bland annat zinkoxid
    Används främst mot röd stjärt hos spädbarn. Kan även användas vid eksem, brännskador, självsprickor samt skrubb- och skavsår. "

    SvaraRadera
  7. Sv; Ja testa den, kan ju vara värt att prova i.a.f! Den är bra till det mesta! =)

    SvaraRadera
  8. Svar: Ja det ska bli spännande!

    Jag har Britt-Marie ! :)

    SvaraRadera
  9. De röker när de är gravida och de fortsätter efteråt också när de ammar, och precis ovanför vagnen! oansvarligt tycker jag!!! Och det är som du säger, det är bara skitsnack att de är svårt! De är bara viljan som bestämmer över en! Om man verkligen vill så är det inte svårt alls! Jag slutade på en gång jag hade bestämt mig för att behålla barnet, visst de var väl kämpigt men jag tänkte på mitt barn ! De som röker med barn i magen kan lika gärna sätta en cigg i munnen på barnet när de är nyfödda.. same shit! Blir så förbannad, förstår inte hur de kan göra så...

    SvaraRadera
  10. Du är inte ensam om att tycka detta. För någon dag sedan såg jag en bekant som är gravid i v.29. Hon stod och rökte precis utanför IKEA här i Västerås och jag hade sån lust att gå och slå henne på käften. Hur i H*LVETE kan man utsätta sitt eget barn för någonting så dåligt?

    SvaraRadera