november 30, 2011

är det normalt?

Det gör inte speciellt ont att sätta in en spiral, men det gör fan i mig ont efteråt. Mensvärk x en miljon =) men men, hoppas på att den sitter där den ska och gör sin grej, eller vad man ska säga, haha.

Lykke hälsar att det INTE är toppen att ta vaccinsprutor. Men hon var duktig min prinsessa. Barnmorskan tyckte synd om mig som ammar i princip varje timme dygnet runt så hon rekommenderade att vi skulle ge henne lite ersättning. Och visst tror jag att det behövdes, för när vi kom hem åt hon 165ml. Efter det var hon nöjd och glad, och behövde inte amma henne efter en timme igen. Men två timmar senare var hon hungrig igen så då fick hon äta på mig. Är det normalt att de vill äta så mycket så ofta? Hur mycket och hur ofta äter era bebisar?

2 kommentarer:

  1. Våran lilla Silas äter typ hela tiden, känns som det iaf. Idag har det bara varit 1 el 2 tim emellan. . Men tidigare dagar har de varit 3tim emellan. . Hoppas han får i sig ordentligt, svårt att veta sånt där. .


    Hoppas Lykke lugnar ner sig och låter mamma vila lite längre emellan måltiderna :)

    Kram på er

    SvaraRadera
  2. När Minéa var runt 3 månader åt enbart ersättning (eftersom min mjölk sinade när hon var runt 2,5 mån) kl 8-9, 12, 16, 20 och sen sista målet kl 23 på kvällen. Sedan sov hon oftast till 8 på morgonen men ibland vaknade hon runt 5-tiden och då fick hon också en flaska.

    Det är nog ganska olika från bebis till bebis, bvc ville egentligen att Minéa skulle äta oftare på dagarna men hon ville inte ha oftare så då fick det bara så. Hon gick ju upp bra i vikt och det är väl huvudsaken :)

    SvaraRadera