januari 17, 2012

DINKELPANNKAKA

Dagen har spenderats hemma hos Camilla med henne och Emelie. De lör ju också få snuffsa Lykke-bebis lite då och då och när jag hade bil så passade jag på att hälsa på. Blev bjuden på jättegod kassler i ugn, pressad potatis och broccoli till lunch. För mig blev det dock bara broccoli då potatis numera är big NO NO.

Om Dennis är duktig att äta rätt så måste jag också vara det =) Han har gått ner 3kg på en vecka, och jag är jättestolt över honom! Jag själv har gått ner... 0kg än så länge. Men å andra sidan är jag inte ute efter att gå ner så fasligt mycket. Vill mest komma igång med träningen och MÅ BRA. Det är nyckeln!

Dennis åkte iväg för att träna alldeles nyss och jag har slängt ihop en ugnspannkaka med dinkelmjöl som står och växer i ugnen just nu. Bacon är det såklart i också. Nam nam! Fullkornsdinkel har lägre GI än vanligt mjöl och är därmed nyttigare. Det innehåller dessutom betydligt mer järn och vitaminer och håller en mätt mycket längre. =)

Nej nu ska jag kolla till pannkakan! Stay healthy!
/ Nattis

1 kommentar: