januari 09, 2012

sova i eget rum?

Sitter i soffan och suger på en kopp the. Lykke gungar i babysittern och Liam ser på Bilar. Han skuttar upp och ner i soffan, sjunger med i låtarna och säger varenda replik innan den sägs på filmen. "Blixten e fin, blixten e fin!" Tänk att man kan vara så tokig i en Disney-figur? Och vad företagen tjänar pengar på det dessutom...

Lykke har vaknat massor med gånger inatt också. Fast hon vaknar inte riktigt, utan jag tror att hon mest bökar runt i sömnen. Jag är så lättväckt så jag vaknar så fort hon ger ifrån sig minsta ljud. Det var samma sak med Liam och det slutade tillslut med att han fick börja sova i eget rum när han var 6 månader. Förmodligen kommer vi snart att göra i ordning Lykkes rum åt henne för jag orkar inte med den här sömnbristen hur länge som helst. När tycker ni att det är okej att låta barnen sova i eget rum?


en mumsa som väcker sin mamma på nätterna!

1 kommentar:

  1. Jag tkr man avgör själv när barnen ska sova i eget rum :)
    Theodore fick eget rum när han vart runt året.
    Och Troy får nog stanna så länge inne vid oss också skulle jag tro. Jag vaknar inte så lätt så jag tkr det är skönt att ha honom i samma rum så slipper jag gå upp och ge nappen om Troy vaknar å vill ha den!
    hade jag vaknat lätt hade jag nog haft troy i "eget" rum tidigare. Men som sagt, nu tkr jag det är skönt att ha honom så nära :)

    Men kändes det bra när ni flyttade Liam till eget rum så "tidigt" så gör det nog det med Lykke också :)

    SvaraRadera