december 02, 2011

natten har varit...

Jag börjar mer och mer känna att det var rätt beslut att sluta amma, även om det samtidigt känns tungt. Lykke var betydligt nöjdare och gladare igår än vad hon varit tidigare och det är en liten tröst. Hon åt sista målet vid 20.30 och somnade sedan en stund efter. Vid 01 vaknade hon så då försökte jag ge nappen men hon verkade hungrig så jag gick upp och värmde en flaska. När hon ätit somnade hon snabbt om och vet ni vad? Klockan är 07.15 och hon sover än! Så mycket bättre än att behöva amma var och varannan timme! Så som sagt så känns det bättre nu, det känns som att hon behövde det och som att hon nu blir riktigt mätt och kan sova mer ostört.

Jag däremot har inte sovit någonting knappt. En stund nu på morgonen bara och vaknade nyss av att det var plaskblött i sängen. Toppen! Har dubbel U-kupa vid det här laget också och smärtan är nästan olidlig. Skulle behöva en varm dusch men det blir nog svårt att komma ifrån med två små barn om de nu inte bestämmer sig för att vila middag samtidigt sen. Liam sover förresten också än. Min stora fina duktiga pojke!

Men jag ÄR glad, ändå. Trots att jag har ett dumt hjärtfel som förstör en massa. För snart är det faktiskt väck =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar