december 01, 2011

dags att sluta amma då kanske

Lykke är så jäkla krånglig när det gäller att ta flaskan. Hon blir jätte jätte arg och vägrar, visar bestämt att hon vill amma istället. Jag vill kombinera de båda men det verkar inte alls funka. Ska jag då bara amma varenda timme dygnet runt eller ska jag sluta helt och bara ge flaska? För slutar jag amma helt så vänjer hon ju sig vid det och då kommer flaskmatningen inte vara ett problem.. Visst tycker jag att amning är mysigt, men inte till den grad att jag inte har andra saker jag behöver hinna med på en dag... Hon blir ju inte helt mätt heller, så vad har jag för val?

Det lutar alltså åt att det är slut på amning helt nu, med en liten tår i ögat.

1 kommentar:

  1. Men är hon inte väldigt liten än ? Amma ibland ! Morgnar och kvällar exempelvis . Om du låter henne bli tillräckligt hungrig när du ger henne flaskan kommer hon säkert att ta den :) Har nu provat olika flaskor ? Miléa åt inte så bra ur MAMflaskorna då pipen är rätt bred på dom . Direkt vi böt till en vanlig gammal hederlig flaska tog hon den lätt som en plätt !

    SvaraRadera