juni 28, 2011

AKUTEN MED HJÄRTRUS, IGEN

Ligger helt utmattad i sängen och ska snart sova. Tidigare ikväll var vi tvungna att åka in till akuten igen. Varför? Jo hjärtat... Såklart. Fick genomgå ungefär samma procedur som förra gången, alltså att de gav mig en medicinsk elchock (ett läkemedel som heter adenosin i armen) för att få hjärtat att hoppa rätt. Det fungerade även idag som tur var =)

Något annat som var tur var läkaren vi fick. Hon var verkligen jättebra och äntligen, ÄNTLIGEN fick vi lite svar på saker och ting. Hon hade varit med om det tidigare och rabblade till och med upp ett namn på åkomman. Hon trodde absolut att det berodde på graviditeten och att det skulle gå över sen, men hon sa att det är en ganska stor risk att jag kommer att få det igen under återstående 10 veckor och då skulle vi ringa efter en ambulans istället för att köra själva.

Hm, vad sa hon mer... Jo att det INTE beror på stress eller fysisk aktivitet och att jag INTE kan förebygga det på något vis. Det kommer helt enkelt när det kommer och jag kan inget göra.

Nej, nu ska jag sova. Förväntar mig en fet träningsvärk imorgon... Natti nattiS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar