juni 10, 2011

FÖR BRA FÖR ATT VARA SANT?

Ända sedan min vända till akuten har jag börjat noja för det mesta. Mest noga har jag blivit med att dra ner på drycker som innehåller mycket koffein, socker, sötningsmedel, ja ni fattar. Lightläsken har varit min bästis hittills under hela graviditeten men nopp, sedan förra torsdagen - ingen mer cola light!

Vad ska man dricka då frågade sig morsan? Saft? För sliskigt. Vatten? Jovisst. Men hela tiden? Rödvin? Ingen bra idé kanske... I en hel vecka fundilurade ho suckandes på det, ända till gubben kom hem från jobbet här om dagen med sex plattor av dessa skönheter:
Och numera är det uppenbart. De är läskande, riktigt goda, helt underbara. omnomnomnom, och nu till det bästa utav allt: De innehåller INGET socker, INGET sötningsmedel, INGA konserveringsmedel och INGA färgämnen. En liten varning dock; De är smått beroendeframkallande och då är det bra att ha en man som jobbar åt ett av Sveriges största bryggerier för annars blir det dyyyyrt. Förmåner förmåner. Xubi är helt klart vad gravida jag kommer att suga i mig av hela sommaren =)

3 kommentarer:

  1. Ted fick ju prover på dom där... Uuuuuh! Jag tyckte dom var skitäckliga..:/ Men bra att du hittat nåt bra att dricka :)

    SvaraRadera
  2. Ja, dom var inge vidare. Fick ni hem den där "kaffeläsken" då.. Huwa.... Apäcklig :P

    SvaraRadera
  3. Har smakat den där med äpple, mango & rooibos.. den va sådär :/ men melon/jordgubb lät gott! ska leta efter den nästa gång jag är å handlar ;)

    SvaraRadera