juni 03, 2011

dödsångest deluxe

Jag kunde inte somna igår. Hjärtat slog hårt men inte farligt fort, bara lite snabbare än vanligt. Förmodligen för att jag var rädd. Jag låg på min vänstra sida och kunde känna varenda slag mot madrassen. Helt normalt men något jag aldrig riktigt lagt märke till på samma sätt förut. Det kändes obehagligt och som att det som pulserade där inne inte borde varit där. Som att mitt hjärta inte hörde hemma i min kropp längre. Dennis hade somnat för längesedan och snarkade lite lätt. Jag övervägde att väcka honom men ändrade mig när jag kom på hur tidigt han skulle gå upp och jobba. Tillslut måste jag ha somnat och sovit riktigt tungt, helt drömlöst.

Idag har jag träningsvärk i hela kroppen. Liam ligger på soffan och tittar på Teletubbies och ute är det sommarväder. Här sitter jag och försöker hålla allt tillbaka, åtminstone till han sover middag. Jag har försökt googla på det som hände mig igår men hittar absolut ingenting. Antingen är det jag som är fruktansvärt dålig på att göra research eller också så finns det helt enkelt ingen info där ute. Fan i helvete känner jag. Jag vill ha svar .

Det ska bli skönt att komma bort. Jag har packat det mesta och när Dennis kommer hem från jobbet ska vi försöka komma iväg ganska på en gång. Hans pappa med familj  har hyrt en stuga i Värmland där vi bara ska vara och mysa hela helgen. Förhoppningsvis helt utan hjärtklappningar.

Nu ska jag ta en dusch och försöka skrubba bort klistret efter elektroderna som fortfarande pryder hela mitt bröst och sedan ska jag hoppa i mina nya hängselbyxor som jag tröstshoppade på Kupolen igår. Hoppas ni får en skön helg allihop!

TTYL / Nattis

1 kommentar:

  1. Ja jag kan skicka de om du vill.. Eller har du något annat alternativ??

    SvaraRadera