februari 20, 2011

ELVA VECKOR OCH TVÅ DAGAR

Japp, elva veckor och två dagar har jag varit gravid =) (Egentligen nio veckor, men man räknar ju tydligen från och med två veckor tidigare.) Jag tänkte därför att jag skulle ge en liten uppdatering om hur de första tre månaderna har varit.

Första månaden visste vi ju ingenting och då mådde jag ju ganska som vanligt också. Jag kommer dock ihåg att jag mådde riktigt illa några dagar innan jul, precis under vad jag nu antar var själva "befruktnings-dagarna". Det var däremot ingenting jag tänkte på då eftersom hela familjen i princip låg i magsjuka just precis samtidigt.

Vi fick reda på att vi var gravida i vecka 5, och fram till vecka 6 mådde jag fortfarande riktigt bra och började då hoppas på att slippa alla tidiga symptom som uppstod när jag väntade Liam. Jag sa till och med att "jag inte ens känner mig gravid" vi ett par tillfällen. Tji fick jag för i vecka 7 började jag må precis lika illa som förra gången och det håller tyvärr fortfarande i sig. Dessutom får jag blodtrycksfall så fort jag reser mig eller gör en hastig rörelse, vilket kan vara lite problematiskt på natten när jag ska upp och ge Liam välling. (Ja, han äter fortfarande på natten, ibland... Okejdå, jämt!)

Sedan har det bara rullat på och nu i vecka tolv tycker jag redan att jag ser en put kika fram under tröjan! Det känns konstigt och gör mig lite paranoid då magen inte kom förrän runt vecka 22-25 förra gången. Tänk om jag gått längre än vad jag trott? Tänk om det är fler än en som gömmer sig där inne? Ha, förmodligen är det bara så att jag kommer att bli enorm den här gången =)

4 kommentarer:

  1. Jag har både hört och sett att magen syns tidigare när man väntar sitt andra barn. Det kanske är likadant för dig? :)

    SvaraRadera
  2. eftersom Liam låg långt in, så kom magen sent. Och denna gång kanske den inte ligger långt in, å därför kommer magen tidigare på dig, du är ju smal så då kan det också synas tidigare! kollar man på familjeliv så ser man att en del får mage i vecka 9! så de är inge konstigt alls :)

    SvaraRadera
  3. Du behöver nog inte vara orolig. När jag var i vecka 20 med Mindie frågade några om det inte snart var dags. Hahahah, och då kom det ut EN pytte bebis. Är det inte lite skoj att det växer? Jag saknar det jag, att se den bli stor. Magen alltså inte allt annat som "råkade" bli stort på mig :D

    SvaraRadera
  4. Haha när jag fick reda på att gravid med min dotter var jag i vecka 26! Och inte märkt nånting! =)

    SvaraRadera