februari 23, 2011

MVC

Första MVC-besöket gick bra. Hon fick dock sticka mig i båda armarna då jag tydligen inte hade tillräckligt med blod i den ena ;) Jag hade lågt blodvärde och ska därför äta järntabletter. Inte konstigt att man är så trött =) Blodtrycket låg på 100/60 och jag vägde 55kg, alltså ett kilo mer än vid inskrivningen med Liam. (Det är muskler, jag svär.)

Hon blev lite orolig när jag berättade hur många pass jag har i veckan och hur ont jag fått i benhinnorna, så hon avrådde mig från hopp och sa att jag skulle ta en funderare på om jag verkligen orkar med. Jag vill ju inte sluta jobba riktigt än, men blir jag inte bättre i benen så finns det inte så mycket annat val, och det är ju trots allt viktigt att det finns lite energi kvar till bebisen i magen också.

DESSUTOM, vi fick tid för ett tidigt ultraljud för att bestämma vilken vecka jag är i, så den 10de mars ska vi äntligen få se det lilla grynet för första gången. Jag längtar!

3 kommentarer: