juli 22, 2011

DET BLIR NOG EN IGÅNGSÄTTNING

Nu har jag pratat med läkaren igen, som i sin tur pratat med barnläkarna på neonatal i Falun, och det stämmer att jag måste sluta med medicinen gradvis 72 timmar före förlossningen. Läkaren i Falun skulle läsa på mer om mitt tillstånd och medicinen och sedan skulle han ringa i slutet av nästa vecka. I vecka 37-38 får jag komma in för att kolla om livmodertappen börjar bli mogen och sedan blir det förmodligen en igångsättning.

Jag kommer alltså inte att behöva gå tiden ut, och jag kommer inte att behöva gå igenom en förlossning medan jag äter medicin. Å andra sidan ökar risken ordentligt för hjärtklappning när jag inte äter medicin, så det är antingen pest eller kolera. Ser dock hellre att bebisen slipper övervakas för hjärt och lungproblem i flera dygn efter förlossningen, så det blir bäst såhär. Trots att jag är rädd, fullkomligt livrädd .

1 kommentar:

  1. Gud vad bra att de lyssnat på dig. Jag skulle nog också se detta som det bästa alternativet, alla som kommer vara närvarande kommer ju veta om dina hjärtproblem. Hoppas att hjärtat vill hålla sig lugnt också under förlossningen.

    SvaraRadera