juli 01, 2011

FÅTT DAGISPLATS

Japp, plupp har fått dagisplats nu. Inte på hattstugan som vi ville utan på Fridhems. Lite längre att gå men det spelar ingen större roll. Jag känner att det verkligen är dags nu. Lilleman är fruktansvärt rastlös och klättrar i princip på väggarna under regniga dagar som denna. Ändå får jag smått separationsångest faktiskt...

Känns något nostalgiskt att vi är tillbaka där JAG började. Jag gick ju nämligen på samma dagis när jag var plupp!

Är det någon läsare som har sitt/sina barn på Fridhems? Är det bra där? Och hur fungerar inskolningen här i Smedjebacken? Har för mig att den blivit betydligt kortare?






Liten blir stor.

2 kommentarer:

  1. syrrans son går där, har inte haft några problem alls vad jag har hört :) han trivs som fisken i vattnet

    SvaraRadera
  2. Vi har Mindie på fridhem så vad skoj =) Vilken avdelning ska han gå på?
    Jag tycker att det är bra, Mindie trivs hur bra som helst och det hinner inte gå mer än en ledig dag innan hon pratar om barnen på dagis =)
    Dom frågade oss hur lång tid vi hade på oss med inskolningen så den varade 2 veckor för oss. Men dom berättade att alla barn är olika och dom kollar lite på hur barnet klarar av och vill.
    När ska han få börja?

    SvaraRadera