september 26, 2011

dog lite utav den promenaden, du

Hännä ligger vi hela familjen i vår stora dubbelsäng och gosar framför bompa. Familjemys är det bästa som finns!

Idag vaknade Liam som vanligt vid 05.30... Suck och pust, det börjar bli jobbigt och vi funderar nu på allvar att skruva ihop spjälsängen igen. Vad ska man annars göra? Han sov ju så mycket längre när han låg i den. Om någon har något annat vettigt tips så välkomnas dem!

Gick och lämnade lille på dagis vid nio. Han är fortfarande lika duktig vid lämningen och det märks att han tycker om att vara på dagis. Känns bra för hans lilla mamma =) På vägen hem gick jag förbi BVC med Lykke för vägning och mätning. Hon väger nu 4125 gram och är 54,5cm lång. Hon har verkligen vuxit jättemycket på fyra veckor! Tycker redan att det går alldeles för fort...

Väl hemma igen vilade vi en stund och sedan målade jag lite i hallen. Det blir så ljust och fint! Sedan ett par timmar och några delicatobollar (jag vet, har blivit beroende) senare packade jag ner tösen i vagnen igen och så gick vi och hämtade hem storebrorsan igen. Kände mig lite lätt utmattad efter att ha skjutsat 16 kilo barn i syskonvagn upp för alla backar och hela vägen hem. Hur tänkte vi egentligen när vi flyttade från ett berg till ett annat?

Ja, det där beskrev väl vår dag i det stora hela, och morgondagen kommer nog att se ut ungefär likadant. Nu ska vi natta lille och sedan fortsätta myset framför idol.

hejsvejs!

1 kommentar:

  1. Usch lät tungt :/ blä! Va kul med målning :)
    Tänkte på de där med sängen har han tillräckligt mörkt på rummet när han vaknar, eller är de rätt ljust så han tror att de är morgon ( eller ja de är de ju) men alldeles för tidigt??
    Annars vet jag inget tips :/
    Kanske får ta tillbaka spjälisen ett tag till?? Han har mycket energi att göra av med så han tycker väl att de är perfekt att gå upp tidigt så han hinner med så mycke som möjligt på en dag.. :) men jag vet att som mamma tycker man de inte..

    Hoppas iallafall de ger sig.. Kram!

    SvaraRadera