september 10, 2011

LÖRDAGSMYS DELUXE!

Idag har vi varit på öppet hus på ABB, där pappa jobbar. Det var minicirkus där och de bjöd på korv (som tyvärr smakade illa!), glass och godis samtidigt som man fick gå runt och kika lite.

Sedan tog vi även en titt på pappas lägenhet som han håller på att renovera. Det blir jättefint! Själv blir man så sugen på att göra om hela huset. En sak i taget, jag vet, men det finns så mycket jag vill göra, så mycket jag vill (och måste) måla! Svårt nu första tiden när Lykke är så liten, men snart så! Vet inte riktigt var vi ska få plats med alla möbler jag dragit på mig men ÄH, får väl sälja en del sen kanske =)

På eftermiddagen blev vi äntligen av med bäddsoffan också, så nu har jag skickat Dennis till Ludvika för att köpa en ny hallmöbel för pengarna. Säljer man gammalt får man köpa nytt, eller hur? Han skulle visst plocka med sig en varsin riktigt flottig pizza också, lördags-familjemys-deluxe!

Det står även en stor godispåse i skafferiet och ropar på oss. Igår när vi var på BVC med Lykke så passade jag på att väga mig själv också (eftersom vi inte äger någon våg) och jag har gått ner de fem gravidkilon jag samlade på mig plus tre till. Tyvärr lär jag väl gå upp dem lika fort om jag ska fortsätta unna mig som jag gjort den senaste tiden =) Självbehärskningen = noll!

Äh, pizza och godis var det. Slänger upp en bild på nya pallen till hallen sen någon gång. Tjing!

1 kommentar:

  1. Haha! Ja, man äter och äter. Gjorde iaf jag när jag ammade. Och lika mycket när jag slutade. Redan på bb skulle jag ha dricka och godis :P Det suget hade jag inte haft tidigare.

    Det är tur vi är skonade med kilona från graviditeterna iaf :P

    Jag målade när jag ammade Lovis. Fick pausa för hennes mattider bara ;)

    SvaraRadera