september 15, 2011

TJOCKIS JAG

Idag var vi till BVC med Lykke som växer så att det knakar! 3620 gram väger hon nu och är 53 cm lång. Det betyder att hon gått upp 620g och vuxit hela 5 (!!!) cm på längden sedan hon kom till världen för 16 dagar sedan. Varför går det så fort?

För Liam har det gått bra på dagis även idag, då han för första gången var kvar och åt lunch. De serverade potatisbullar, som han inte åt speciellt mycket utav. Däremot hade han ätit jättemycket oliver! Så bra, då vet vi att han tycker om det, haha. Själv avskyr jag!

Imorgon ska jag och Lykke följa med hennes gudis camilla till Borlänge och kupolen för lite mys och shopping. Sedan ska vi (läs hon) ge oss på lilles skatbo han har på huvudet. Lockarna är så gulliga, visst, men det har blivit så risigt nu att flugor börjat bygga bo (bygger flugor bon?) där och det är totalt omöjligt att kamma ut, så han måste helt enkelt klippas...

Nej, nu ska lilleman nattas och jag ska sedan trycka i mig ett gäng laggenpannkakor med sylt och grädde. mummms! Det här med att hålla vikten lär inte lyckad speciellt bra känner jag, eftersom jag är sugen på allt möjligt, hela tiden!!

Jaja, värre saker har hänt än lite överhudsfett =) tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar