april 07, 2011

HÅR-TRUBBEL

Jag absolut hatar mitt hår, och har alltid gjort! När jag inte gör någonting åt det är det fluffigt och lockigt och burrigt och helt totalt ostyrigt. När jag istället plattar det så blir det inte bara platt, utan helt slickat längs med huvudet. Jag har då alltså absolut ingen volym alls!

Jag var och klippte mig hos Camilla för inte så längesedan och hon är verkligen jätteduktig! Hade världens frilla när jag gick därifrån, men när man sedan ska fixa det själv, ja, ni vet =) Hopplöst! Helst vill jag ju ha volym utan att behöva gegga i en massa produkter i huvudet. (Helt enkelt för att jag är lat.) Jag känner därför att jag skulle behöva klippa upp det ännu mer, så att det kortaste är riktigt kort. Sedan skulle jag vilja ha lite kortare lugg kanske. Hm, får nog boka en ny tid. Så när du ser det här Milla, börja leta efter en lucka för mig!

Dessutom så skulle jag behöva färga det igen. Börjar likna humbo-råttorna i färgen och det är inte speciellt snyggt mina vänner... Hur som haver, så älskar jag att vara rödhårig =)

Denna är min favorit bland de röda hårfärgerna. Ger en snygg färg och håller faktiskt riktigt bra om man tar hand om håret!

2 kommentarer:

  1. De är bara att du säger när du kan så ska jag nog kunna klämma in dig :) Men vet du vad, jag ska visa dig en annan grej man kan göra med plattången som går ganska fort och som man får volym av.. Sen tänkte jag höra om du absolut vägrar alla produkter. Brukar du blåsa håret? Vi kan ta mina små volym tips sen ska du få höra. :D

    SvaraRadera
  2. Jag förstår precis vad du menar. Har haft samma "problem." Så jag började använda volume master från björn axén och den är verkligen jättebra! Det håller tills du tvättar håret nästa gång och det tar inte alls lång tid att fixa. Ett tips bara :)

    SvaraRadera