april 03, 2011

JAG HAR FÖRLÅTIT IDAG

God kväll. Morsan har inte hunnit blogga tidigare då hon visat prov på att vara "the bigger person" idag. Jag har nämligen förlåtit och försonats med min svärmor idag. Jag har inte riktigt tagit upp det på bloggen så detaljerat men efter en incident på nyårsafton så har vi inte haft någon kontakt på tre månader. Det som hände sårade mig ordentligt och jag har haft svårt för att komma över det, men igår kom jag på mig själv med att helt plötsligt INTE tänka på och älta det varje dag, som tidigare.

Jag kände att jag verkligen vill att båda mina barn ska ha en sund relation med sin farmor. Jag kände att det var dags att börja om, så därför har vi spenderat större delen av dagen hemma hos henne och hennes nya karl, som vi träffade för första gången. Han verkade jättetrevlig, lugn och snäll. Vettig och vuxen, till skillnad från den förra. De verkade lyckliga, och jag hoppas att det håller i sig. Det är ju egentligen vad jag alltid önskat henne. Lycka.

När vi åkte hem ville Liam titta på nya favoriten Pingu, och som tur var så hade vi tagit med oss vår lilla bärbara dvd (ett utav de bästa köp vi gjort eftersom vi har ett barn som inte gillar att åka bil) så lillepille fick en liten bioupplevelse med chips och film hela vägen hem. Eller ja nästan i alla fall. Skrutten somnade när det var en halvtimme kvar ungefär =)

Nu sover han för natten och jag ligger här och suktar efter toast. Orkar dock inte röra mig så jag skickade ju såklart sambon för att fixa. Inte är man dum heller =) Gale långt inlägg det blev. Om ni tog er ända ner hit så ska ni ha en eloge! Ska inte skriva lika jobbigt långt imorgon, jag lovar! Då ska vi förresten lägga ett bud på huset, och DET ska jag verkligen uppdatera om! God natt på er / N

1 kommentar: