april 21, 2011

HAVANDESKAPSPENNING?

Det blev ingen uppdatering igår kväll. Jag kom hem lagom till Grey's Anatomy och sedan stupade jag i säng. Jag hade mitt absolut sista dubbelpass igår och det känns skönt. Kroppen orkar helt enkelt inte med längre. Även fast jag bara gått upp runt 1 kg än så länge så är det mycket annat som spelar in.

Jag har fått betydligt sämre kondition vilket gör att jag blir tröttare mycket fortare. Jag blir kissnödig precis HELA TIDEN och det är inte speciellt roligt mitt i passen. Dessutom går jag runt med benhinneinflammation i båda smalbenen som aldrig får tid att läka. Att nu bara ha ett pass om dagen kommer därför att underlätta betydligt =)

Jag har även bestämt mig för att köra maj ut och sedan ta sommaren till att bara vila och njuta. Tänkte även söka havandeskaps-/gravidpenning sista tiden innan pyret anländer. Då för att jag har ett fysiskt påfrestande arbete. Har dock hört att det kan vara ganska svårt att få igenom, men eftersom jag är egenföretagare utan chans till omplacering så borde det ju gå. Eller? Någon som har någon erfarenhet av havandeskapspenning?

1 kommentar:

  1. För mig va det lätt att få havandeskapspenning när jag va gravid med Wilde. Kommer förmodligen söka i år igen, får se om de går med på de denna gången eller ej, har trots allt samma arbete! :P

    SvaraRadera