april 16, 2011

no house in the middle of the street?

hepp, Det blidde inget hus igår heller. Och jag, jag känner mig inte lika besviken som jag antog att jag skulle. Visst hade det kunnat blivit någonting bra, alldeles säkert, men eftersom vi klev på ännu en nit så var det helt enkelt inte meningen, eller hur?

Inget ont som inte har något gott med sig. Dennis har nu äntligen gått med på att se utan för Grängesberg/Ludvika-rutan. Därför kollar vi även på hus i Smedjebacken, och vi kan ha hittat två som är intressanta. Självklart finns det för- och nackdelar vi måste överväga...

Nackdelar:
Dennis får lov att åka så lång till jobbet, eftersom det finns här i Grängesberg.
Jag måste flytta från min Mathilda, min Jessica och dessutom så blir det längre att åka till min Camilla...

Jag har inga kompisar i Smedjebacken över huvud taget. (Å andra sidan har jag ett körkort)

Fördelar:
Jag har min mamma, pappa, mormor och morfar i Smedjebacken. Tro det eller ej men för mig skulle det kännas som en fördel att flytta närmare dem. Speciellt under mammaledigheten då dagarna blir lååånga. Jag känner dessutom att jag vill ta vara på tiden jag får med mina morföräldrar för att jag vet hur mycket de uppskattar mig/oss.
Husen är mer tillgängliga och skapligt billiga.


Väga väga för och nack, det är vad vi ska göra i helgen. Sedan ska vi nog titta på hus =)

2 kommentarer:

  1. Sötis, de fixar ju vi ändå om ni skulle hitta ett hus i Smedjebacken. Fast inte lika lätt att hinna ses på lunchen kanske :P <3

    SvaraRadera
  2. MEEH, ni kan ju komma och leka med oss. =)

    SvaraRadera