mars 19, 2011

HAR BESÖKT AKUTEN

Som titeln lyder så har vi precis varit på akuten. Det började med att jag fick jätteont i nacken och i huvudet när vi var och hälsade på D's moster med familj och kort därefter började jag må riktigt illa. Kände mig allmänt skum i kroppen. Lät det gå en stund men helt plötsligt domnade jag av i tungan, höger sida av ansikte och även i armen. Riktigt otäckt! Lade mig ner på soffan och efter ett tag blev jag bättre, men frös riktigt ordentligt, nästan så att jag skakade.

Vi bestämde oss för att åka hem och på vägen ringde jag sjukvårdsupplysningen som tyckte att jag skulle besöka akuten, så det var bara att vända och åka dit. Väl där tog de ett blodtryck som var lika lågt som vanligt, alltså hade jag inte fått havandeskapsförgiftning i alla fall. De tog även blod och- sockervärde samt kollade syresättningen i blodet, och allt såg konstigt nog helt bra ut.

Doktorn trodde att det kunde ha varit ett blodtrycksfall som orsakat domningarna, men sade att jag skulle komma in igen om symptomen kom tillbaka. Nu mår jag mycket bättre. Fryser fortfarande och känner mig trött, men annars har de mesta besvären gått över. Riktigt skum känsla var det i alla fall och jag hoppas att det inte kommer tillbaka...

2 kommentarer:

  1. Usch! Jag har varit med om något liknande när jag var gravid och det var verkligen inte kul!
    Jag fick dock synbortfall också och kunde inte se något :/
    Hoppas du slipper det igen!

    SvaraRadera
  2. Ush då, vad otäckt! Hoppas du mår bättre nu i.a.f & att de inte kommer tillbaka... :)

    SvaraRadera