mars 01, 2011

HUSET

Det skummaste har just hänt. Inatt drömde jag att vi hittade vårt drömhus. Det låg i Smedjebacken och kostade 580.000. Idag när jag som vanligt kollar in hemnet och blocket så ser jag på den sistnämnda att ett blått hus är till salu i Gonäs.

Hm, verkar bekant tänker jag och kollar in byggår samt adress. Ta mig tusan, det är Dennis barndomshus, som hans föräldrar byggde när han var nyfödd, och som han så länge har tjatat om att han vill bo i igen! Helt galet tänker jag, och kollar in priset. 1.350.000:- Nej, DET är galet, och det enda som hindrar oss från att köpa tillbaka det.

Dennis blev smärre chockad och senare smått besviken när han insåg att vi förmodligen aldrig någonsin kommer att ha råd att bo där han helst av allt vill... Det enda vi kan hoppas på är att det är ett grovt överpris och att de inte får ut så pass mycket för det. Då kanske vi kan lägga ett bud, en dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar