maj 29, 2011

Jag ska måla hela världen lilla mamma

Idag är det mors dag och jag fick sovmorgon i morse. Eller jag hade fått det om det inte vore för en liten skitunge som stod och vrålade "MAMMAAA" utanför dörren... Men vad gör man? Låg och drog mig lite extra i alla fall =)

När vi var på kupolen i onsdags så köpte jag morsdag-present från mig och sis till mamma inne på en kaffe/the-affär. Det var en färdig kreation som innehöll bland annat vaniljkaffe, ett the som hette "mammas mirakel" och chokladpraliner. Lite smått och gott helt enkelt, och hon blev jätteglad vår fina mamma.

Själv fick jag en skinnjacka på marknaden idag av Dennis och Liam. Eftersom jag sen inte kunde bestämma mig för vilken färg jag ville ha så köpte jag även en själv också... Så en vit och en svart blev det, och så har jag en brun sedan tidigare. Välbehövligt :p

Sedan vi kom hem har jag målat mest hela kvällen. (för ovanlighetens skull alltså). Har slängt på vad jag tror blir sista lagret färg på pigtittaren så den får ni kanske se imorgon hur den blev, men så har jag även grundmålat mitt senaste projekt, nämligen hörnskåpet. Dennis var ner och slipade lite på det så jag kunde bara inte låta bli att börja på en gång. Ska bli spännande att se det färdiga resultatet sen. Så här såg det i alla fall ut för ett par dagar sedan när vi fick hem det;





Nästa bild kommer så fort det är färdigt! TTYL / nattis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar