maj 08, 2011

SAMMANDRAGNINGARNA

Hm, jag har fått lite blandade svar och åsikter angående sammandragningarna. Vissa säger att det är helt normalt och kroppens sätt att förbereda sig för förlossningen, medan andra menar att det är ett tecken på att man ska ta det lugnt för att inte sätta igång en för tidig förlossning.

Grejen är den att jag ju inte gjort annat än tagit det lugnt i över en vecka nu, och ändå kommer de, inte under ansträngning heller utan oftast när jag vilar, eller är kissnödig av någon anledning. Ikväll ska jag Zumba för i princip första gången sedan det började för ett par veckor sedan (har ju varit riktigt förkyld och därför ställt in mina pass) och jag känner mig faktiskt lite nervös och orolig för att det ska bli värre av ansträngningen.

Sitter och läser lite om hur människor upplever sina sammandragningar och de flesta menar på att det inte gör ont, utan att magen bara blir hård. För mig känns det mer som magknip, vilket jag trodde att det var först, men jag har svårt att tro att det är magknip jag fått flera flera gånger om dagen i två veckor nu. Vad tror ni? Hur som helst så ska jag ta upp det med barnmorskan på onsdag när vi ska dit.

TTYL / Nattis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar