maj 27, 2011

JÄTTEBEBIS?

Jahapp, då är det bekräftat, ganska förvånande, att jag kommer att få en klump på minst 5,5 kilo! Haha, förhoppningsvis inte, men SF-måttet låg på 26, alltså på gränsen till över det normala för att vara i vecka 25. Tydligen är det svårt att säga vad det betyder så här pass tidigt, men jag känner ju själv att min livmoder ligger väldigt högt och det är ju fakta.

Men jag tycker inte riktigt att mitt stora SF-mått går ihop med alla kommentarer om hur liten mage jag har? Tydligen hänger det inte alls ihop då. Litet SF-mått behöver alltså inte betyda liten mage och tvärtom. Min pappa sade något dock som lät lite logiskt, att eftersom mina magmuskler håller "allt" inne, så måste det ta vägen någon annanstans än utåt liksom, alltså kanske uppåt? Jag vet inte =) Barnmorskan sa iofs det också att vårt första BF var ju 31 Augusti så det kan helt enkelt vara så att den nya datumet vi fått inte riktigt stämmer och att hon kommer tidigare istället. Vore ju helt fantastiskt isåfall!

Resten av kollen då. Blodvärdet låg på 115, så det är bara att knapra i mig fler järntabletter antar jag. Jag hade inte gått upp något sedan sist så total viktuppgång ligger fortfarande på 2 kilo. Ja men hörrni, det var väl det =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar