maj 21, 2011

VILLE INTE SOVA?

Ligger i sängen, hemma, vilket inte riktigt var tanken när vi åkte till Smedjebacken tidigare idag. Jag, angelica och Liam hade nämligen planerat att sova kvar där till imorgon, men så blev det icke, i alla fall inte för oss alla. När det var dags att lägga Liam ville han nämligen absolut inte sova, trots diverse olika nattnings-metoder. Han gapade och skrek och det hördes att det inte var på trots utan mer av rädsla, så jag kunde inte alls med att bara vänta ut honom utan lät honom såklart komma upp gång på gång. Tillslut bestämde jag mig för att det var bäst att helt enkelt ta med mig honom och åka hem. Angelica stannade kvar hos mamma och pappa och Liam somnade som en stock i bilen. Jag har ingen aning om varför han inte ville sova i resesängen i moren. Han hade alla sina tuttar, gosedjur och snuttefilt, och dessutom har han ju sovit där massor av gånger. Hm, ibland är de svåra att tyda de små liven :)

Vi har i alla fall haft en jättemysig dag med god mat och härlig familj. Dessutom har jag målat på ett lager färg på vaggan. Mamma hade grundat den tidigare så nu är det bara att måla en gång till och sedan shabba den lite innan den är färdig! Här är den som den såg ut idag när jag kom;



Grundmålad

1 kommentar: