maj 08, 2011

världens mysigaste helg

God Söndag! Har inte uppdaterat på hela helgen men jag har helt enkelt haft annat för mig. Egentligen inget mer än m y s. Japp, vi har myst precis hela helgen och det har varit helt underbart. Igår fick jag och D dessutom lite egentid på eftermiddagen/kvällen då mamma/mormor kom hit och passade lille. Vi hade nämligen bokat bubbel, massage och mat nere på Gokarten här i Grängesberg.

Åh, det var helt fantastiskt skönt och absolut vad vi behövde. Maten var riktigt god som vanligt och massagen släppte på varenda spänd muskel i ryggen. Jag hade inte haft några problem alls med att ligga på massagebänken precis hela kvällen, så bra var det. På tal om, ni som är gravida, kan ni ligga på mage? Är det farligt att ligga på mage om man nu känner att man kan det?

Vidare till vår kväll. Efter en varsin kvart på bänken smög vi ner i bubbelpoolen där vi masserade varandras fötter samtidigt som vi pratade om allt mellan himmel och jord. Vi pratade och pratade, mer än vad vi pratat på riktigt länge, och samtidigt var det helt tyst runtom. Det enda vi behövde lyssna på var varandra och när det var dags för att packa ihop och åka hem så kändes det riktigt motvilligt. Väl hemma la vi Liam och fortsatte sedan att prata, skratta, titta på Youtube-klipp och några avsnitt av Skilda Världar, innan vi somnade tätt med Tyson emellan oss.

I morse fick jag en lång och skön sovmorgon och sen har vi bara myst hela morgonen, jag och min fina familj. Nu sover L och jag och D ska njuta av lite skönt soffhäng återigen. En solig söndag slog det mig alltså, hur lycklig jag är .

Min klippa

1 kommentar: