maj 05, 2011

sammandragningar?

God kväll! Ligger i sängen och småtittar på Jersey Shore. Liam och Dennis sover för längesedan och även hunden är däckad.

Jag har även sammandragningar med jämna mellanrum och det oroar mig lite. De började för någon vecka sedan och kommer alltid någon gång under dagen. Det känns liksom som att livmodern drar ihop sig. Vet inte om det är något jag bör oroa mig för eller om det är helt normalt då jag aldrig fick vare sig förvärkar eller sammandragningar som kändes i magen med Liam, inte ens på slutet.

Någon som vet? Eller som också känner/kände av sammandragningar så pass tidigt?


- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

  1. sv: ja precis, det är väl så! Jag vill att det stannar av lite nu, magen är redan stor så det räcker xD Fick ju mage så himla tidigt denna gång, folk såg att jag va gravid redan i vecka 14! :P

    SvaraRadera
  2. En bekant till mig (som också är gravid med sitt andra barn) fick sammandragningar och förvärkar väldigt tidigt i graviditeten, så har du funderingar kanske du kan fråga henne? :)

    http://norbergcaroline.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Till mig sa BM att sammandragningar bara var kroppens sätt att säga åt en att varva ner och ta det lugnt.
    Jag minns inte om jag hade sammandragningar tidigt, men jag minns att jag hade dem :P
    Och det hjälpte att sitta på en stol i duschen och med duschmunstycket mot magen och ha riktigt varmt vatten på...
    Ett annat tips, om man inte har en vetekudde, är att blöta en handduk, värma den i micron och lägga den i en påse som man har på magen sen...

    SvaraRadera
  4. Under min graviditet hade jag sammandragningar tidigt, runt vecka 20, och då så BM att det inte var någon fara. Att det är livmodern som "tränar sig"inför förlossningen.

    SvaraRadera