augusti 15, 2011

ÄNTLIGEN! IGÅNGSÄTTNING 30/8

Ligger på spec MVC i Falun och får lite järn i armen pga min blodbrist. Ska tydligen bli piggare nu =) OCH VET NI? Vi får en igångsättning!! Den 30/8 ska vi åka in till avdelning 37 och det bästa av allt är att vi då inte behöver åka hem igen! Inte förrän vi gör det med vår lilla flicka. Det är nämligen bekräftat nu via ultraljud att det är en tös!! Åhh, vi fick dessutom se henne i 3D och hon var så söt!

Jag ska börja trappa ned medicinen nu och sedan låta bli att ta den dagen innan vi åker in, förutsatt att jag inte får någon mer hjärtklappning. Läskigt men det ska nog gå bra. Så länge hjärtat inte börjar rusa under förlossningen vilket är en utav mina största rädslor. MEN, då är vi ju i alla fall här, där hjälp finns.

Det känns så skönt att vi fått ett datum nu, även om det kan ta ytterligare ett par dagar innan bebisen kommer. Läkaren var så bra, och äntligen känns det som att vi får hjälp! Något mer lättad mamma och pappa ska snart få åka hem. Nedräkningen börjar NU! 15 dagar <3





Droppet =)

2 kommentarer:

  1. Gud va skönt att ni äntligen fått bra hjälp, om man säger så!
    Nu får du ju ändra datumet på min gissning;P

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att allt löser sig!! :D hm, jag är ju så inne i att ha två barn nu ;) haha nä men det är inte så mycket jobbigare än vad det är med ett barn, det tycker inte jag iaf :) man växer in i det ganska snabbt så det ska nog gå bra :D vad skönt att du blir igångsatt! hoppas allt går bra :D

    SvaraRadera