augusti 10, 2011

BLODFATTIG SOM FAN

Jag är fattig som fan! Och det syns inte bara på sparkontot, utan även på mina blodvärden. När jag var till MVC idag så låg det på 81. Dessutom hade jag ett blodtryck på 80/40. Känns inte helt okej i kroppen om jag får säga det själv... Barnmorskan tog i alla fall två rör med blod som de skulle kolla upp för att se om det kan vara något annat som är knasigt, eller möjligtvis att det är något ämne som jag saknar. Förutom just järn då. En läkare skulle titta på det imorgon och så skulle hon ringa mig och (förhoppningsvis) tala om varför jag är så blodfattig.

Annars verkade bebis må bra. 137 slag per minut och 33 i SF-mått. Huvudet var fortfarande ruckbart. Och när jag satt där i provtagningsstolen så ringde de till Anna (Min barnmorska) från Smedjebackens vårdcentral, angående remissen hon sänt dit till mig för samtalsterapi innan förlossningen. Som sagt hade det varit bra om jag kunde prata med någon innan jag bryter ihop totalt, OM det nu inte var så att terapeuten ska gå på semester och vikarien bara ska jobba på halvtid och förmodligen inte har tid för mig.  
Hallå liksom! Var är min tur? När ska det vända?

2 kommentarer:

  1. Men vad jobbigt du verka ha det :( måste ju verkligen kännas att ha så lågt blodvärde och så det låga blodtrycket på det :O hoppas det ställer sig till rätta för dig snart :)

    SvaraRadera
  2. Men då borde dom väl ändå kunna fixa tid i Ludvika? Eller? Att allt ska vara så svårt och komplicerat!
    Jag lider verkligen med dig. Kram

    SvaraRadera