augusti 13, 2011

SAMMANDRAGNINGAR HELA TIDEN!

Dåligt uppdaterande jag vet, men jag har inte riktigt orkat. Har inte haft speciellt mycket att skriva om heller eftersom vi aldrig får några svar på saker och ting, men snart är det måndag och då ska vi äntligen till Falun!

Igår var vi mest hemma, möblerade om i sovrummet för att det skulle bli bra med skötbordet, vaggan och så och sedan grillade vi lite på kvällen.

Idag har jag varit med pappa och kollat på en lägenhet och sedan gick vi en sväng på loppisen här i Smedjebackens folkets hus. Det var inte mycket att hurra för så vi köpte faktiskt ingenting. Bättre lycka nästa gång =)

Jag har haft jättemycket sammandragningar i tre dagar nu. De är täta och kommer ofta och under hela dagen! Vet inte om det har någonting med hallonbladsteet att göra eller inte men jag minns inte att jag hade såhär med Liam. De gör inte ont eller så utan magen blir bara stenhård och så blir det tufft att andas, så än är det väl bara vanliga sammandragningar. Men det är ju ändå ett tecken på att NÅGOT händer. Hur har ni andra det med SD/förvärkar?

3 kommentarer:

  1. Med Mindie kunde jag få någon sammandragning om jag ansträngde mig. Men förvärkar fick jag inte förrän två dagar innan Mindie kom, ett dygn innan hon ville komma ut byttes dom ut mot de "riktiga" värkarna.
    Med denna lille bebis så får jag sammandragningar när jag reser mig i bland.

    Hoppas att det går bra på måndag! Lycka till och stå på er. Kram

    SvaraRadera
  2. jag trodde nästan att du var på bb och födde barn redan när du inte varit aktiv på någon dag! :) hoppas allt går fantastiskt bra och att ni får svar på måndag. tänker på er! Puss & kram

    SvaraRadera
  3. jag hade sammandragningar tidigt i denna graviditet, runt vecka 20 någon gång. och bm sa att det är vanligt bland omföderskor, för att kroppen vet hur den ska göra.
    jag hade inga sammandragningar alls med Theodore, förutom när förlossningen va igång. men denna gång har jag hur mkt som helst, flera gånger per dag.

    SvaraRadera