augusti 16, 2011

FULLSPÄCKAD VECKA

Ligger i soffan och tittar på förlossningsprogram samtidigt som jag med skräckblandad förtjusning längtar till det är vår tur igen. Liam vaknade sju i morse så vid tio var han trött och ville sova. Jag känner själv att jag nog borde slumra lite. Känner mig inte piggare av järnet än men det kanske tar några dagar. Imorgon ska jag få nästa dos. Sa jag att det kostar en mindre förmögenhet förresten? Nästan 900:- för två och en halv behandling och alltså 1800 spänn för en full kur! Men det är väl värt det så länge jag slipper föda barn med ett HB på 81 =)

Idag ska vi ha en "bara vara hemma och slappa"-dag. (om man bortser från de tusentals hushållssysslor som måste göras dvs). Sedan har vi nämligen mycket på gång hela veckan.

Imorgon ska jag få järn, Trygghansa kommer hit på ett informationsmöte som jag råkat tacka ja till två gånger. En gång och sedan en gång till efter att Dennis ringt och avbokat det... På kvällen sen så kommer Niklas, Sandra och lilla Minea och hälsar på. Jag ska köpa en amningskudde av Sandra och då passar vi på att playdata lite.

Torsdag bjuder på samtalsterapi (son jag äntligen lyckats få tid till!) i Ludvika följt av ett besök på MVC. Senare på kvällen ska jag följa med pappa på lägenhetsvisning.

Till sist då, fredag. Dags för järn igen och så ska vi till Marnäsliden och bekräfta faderskapet, så att pyret inte blir "utan" vårdnadshavare om jag nu skulle kolavippen på förlossningen ;)

Så, det var väl allt. Hoppas verkligen att järnet håller vad det lovat så att jag tar mig igenom veckan levande...

1 kommentar: